Dropshipping

Dropshipping -este o metodă de gestionare a lanțului de aprovizionare în care distribuitorul nu păstrează bunurile în stoc, ci transferă, în schimb, comenzile clienților și detaliile de livrare fie către producător, către un alt comerciant cu amănuntul sau către un comerciant cu amănuntul, care apoi livrează bunurile direct clientului. (potrivit Wikipedia)

Lucrurile par simple: Iti faci un site frumos, incarci produsele printr-un feed, incepi promovarea pe toate canalele posibile si astepti comenzile. Cand sosesc, suni furnizorul, faci comanda, platesti, trimiti awb-ul cu datele clientului si astepti sa-ti intre banii de la client. Avantajele sunt multiple: NU angajati, NU depozit, NU bani blocati in stocuri de marfa.

DAR, pentru ca exista un mare DAR, ai luat in calcul si riscurile?

Scenariul 1: Deprecierea produsului de catre curier.

In functie de nisa in care ti-ai plasat magazinul, pot exista deprecieri. Pentru nisa Home Deco, care a cunoscut si cel mai mare avant in ultimul an, deprecierile sunt frecvente datorita volumului/gabaritului mare al coletelor.

Produsul daca ajunge depreciat iti va genera o gaura mare in buget deoarece curierul nu-si va recunoaste vina ci va spune ca produsul nu a fost bine pregatit, coletul trebuind sa fie in cofrag de lemn?!? asa cum scrie in anexe (anexe doar de ei stiute). Nefiind vina lor atunci trebuie sa platesti si costurile de transport tur-retur. Clientul a ramas cu comanda neonorata asa ca mai cumperi odata produsul si retrimiti produsul (schimband curierul, deoarece pe cei vechi te-ai suparat) si speri sa ajunga intreg de aceasta data.

Bilant scenariu 1: produs cumparat de 2 ori, 2 expeditii platite, o problema logistica – te trezesti pe cap cu un produs depreciat ce nu il poti trimite inapoi la furnizor, pe care incerci sa-l repari sau sa-l vinzi la jumatate de pret, macar sa-ti eliberezi locul din casa/birou.

Scenariul 2: Produsul ajunge cum trebuie la client. Clientul monteaza/asambleaza produsul apoi isi da seama ca nu-i place culoarea (nu se astepta sa fie chiar atat de rosu, pe monitor se vedea roz), e prea mic/mare produsul si nu se potriveste in camera (dimensiunile afisate sunt pura literatura si nu tine nimeni cont de ele), nu este confortabil. Solicitare de retur in primele 14 zile, lipsa ambalaj, urme de montaj la greu. Pentru a nu supara clientul si a respecta legea, accepti returul. Produsul ajunge la tine distrus (ce a inceput clientul termina curierul, avand in vedere impachetarea metaforica a produsului). Pentru a nu pierde ani din viata si a nu beneficia de reclama negativa, foarte bine primita/apreciata de publicul prezent pe FaceBook, accepti sa-i returnezi suma de bani platita si speri ca ii poti opri macar 10% din valoarea produsului pe motiv de lipsa ambalaj.

Bilant scenariu 2: Una bucata produs defect, una bucata cost transport, spatiu ocupat in birou/apartament, un client aproape nemultumit.

Scenariu 3: Clientul nu mai accepta/ridica produsul. In cel mai fericit caz produsul se intoarce perfect inapoi si furnizorul accepta returul lui.

Bilant scenariu 3: Cost transport Tur-Retur.

Acestea sunt cele mai frecvente situatii ce pot aparea in momentul livrarii. Surprize mai pot aparea pe parcursul timpului, produsul putand avea vicii ascunse sau semne de utilizare defectuoasa (clientul nerecunoscand acest lucru va invoca garantia). Tu porti responsabilitatea reparatiei, furnizorul asigurandu-te ca va repara produsul dar sa-l trimiti la ei la depozit. Aici apar iar costuri de transport Tur -Retur ce pot preface profitul tau intr-un vis frumos.

Atunci cand iei decizia de a lucra in sistem Dropshipping asigurate ca:

  • Partenerul este pregatit de acest lucru. Nu toti importatorii/producatorii isi dau silinta de a pregati produsele pentru curier, astfel incat sa faca fata stresului transportului.
  • Asigurate ca transportatorul aproba sistemul de ambalare si te va despagubi in caz de culpa.
  • Partenerul iti poate repara chiar si contra cost produsul depreciat.
  • Partenerul iti poate primi retur produsul daca nu prezinta urme de montaj dar ambalajul este depreciat, chiar daca iti va opri un procent pentru reambalare.
  • Urmareste ca produsele comercializate in sistem dropshipping sa aiba review-uri bune. Nu ai nevoie de produse ce sunt neconforme sau se strica destul de des.
  • Livrarea produselor se va face in cel mai scurt timp, nu-ti va amana plecarea coletelor doua, trei zile.

Asa cum vezi, sistemul Dropshipping este cu doua taisuri. Pregateste sa faci fata acestor provocari si succesul poate fi al tau.

 

 

 

 

 

 

Fii un prieten bun si imparte